Udawalawe

22 juli 2018 - Udawalawe National Park, Sri Lanka

Gisteren heb ik geen verhaal kunnen schrijven, want de wifi was erg slecht. Tenslotte kwamen we gisteren ook aan in het kamp van Udawalawe. Onze overnachting is in een tent! Wel een luxe, hoor! Zit gewoon een toilet en douche in.
Waar we ons nog wel het meest over verbazen is de wisseling van klimaten hier. We begonnen met warm en vochtig, gingen naar gewoon warm, niet extreem. De kou en regen vonden we maar niks en gingen nu dus naar heet en droog. Iedere streek heeft ook zijn eigen gewassen, fruit en groente, en dat zie je weer terug in de kraampjes langs de weg. Zoveel soorten fruit! En ze gebruiken bijna alles van de plant. We proberen natuurlijk ook alles, maar vinden niet alles even lekker.
Het contrast is ook erg groot qua rijk en arm. Je ziet trieste dingen zo langs de weg.
'S middags gingen we weer op jeepsafari. Weer veel dieren gezien en ook mooie vogels, maar heel bijzonder waren toch wel de krokodillen en een etende cobra en natuurlijk weer olifanten. Het wordt bijna gewoon! 😊 Dit was echt weer een geweldige ervaring. We hadden een bbq bij terugkomst op het park. De verlichting bestond alleen uit fakkels en een kampvuur en kaarsen. Prachtig om te zien. Het slapen in de tent viel mij tegen, zoveel geluid en er zat een varaan aan de buitenkant van de tent.

1. Arda:
    22 juli 2018
    Ik kijk er van op dat er in Sri Lanka wel vaak WiFi is.
    Prachtig die afwisselde vegetatie als je aan het reizen bent.
    Echt een heel deel van de wereld.
    Geniet van deze ervaring.
  2. Claudia:
    22 juli 2018
    De wifi is inderdaad aardig goed overal in de hotels. Wel vaak bij het restaurant of receptie en op de kamers minder, maar dan schrijf ik de blog na het eten 😁