Nuwara Elya

18 juli 2018 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Vanmorgen zijn we weer vertrokken naar een nieuwe bestemming. Maar onderweg natuurlijk wel regelmatig gestopt voor bezienswaardigheden. De eerste stop was bij een theeplantage waar we de theepluksters aan het werk zagen. De tweede stop was daarna natuurlijk de theefabriek. Toen we vanmorgen vertrokken, om 8.30 uur, was de temperatuur al weer heerlijk. Het ging al weer richting de 30°. Bij de theeplantages was het al een stuk kouder, ik denk rond de 23°. Daarna gingen we nog hoger de bergen in, tot Nuwara Elya. Er hing hier een dichte mist, het regende regelmatig en de temperatuur was gezakt naar 17° en veel wind. Wasa had het vreselijk koud en kon zich niet voorstellen dat het bij ons heel vaak zo is. Ik kan het me ook al bijna niet meer voorstellen 😂 Gelukkig zijn we hier maar 1 nacht. We hebben hier in een winkel nog een regenpak voor Maud gekocht, een ervaring op zich. Wij zijn hier toch al een bezienswaardigheid, maar we werden op een gegeven geholpen door wel 4-5 personen. Cas trekt ook altijd veel bekijks met zijn lengte en blonde krullen.

1. Arda:
    18 juli 2018
    Ik kan me voorstellen dat het heel koud voelt bij de theeplantages met het vocht.
    Wel bijzonder om tussen de theevelden rond te lopen.
    Geniet er van.
    Lieve groeten uit een warm Enschede.
  2. Ingrid:
    18 juli 2018
    Ook hier kunnen we ondertussen 17 graden en regen ons bijna niet meer voorstellen. Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar al je foto's.
  3. EllenPetra Meiners:
    Welk soort thee is het?
  4. Claudia:
    18 juli 2018
    Zwarte thee, groene thee, witte thee en zilverthee. En in verschillende kwaliteiten.
    En het is echt koud hier!