Polonnaruwa en Minneriyapark

14 juli 2018 - Giritale Wewa, Sri Lanka

Vandaag begon de dag al weer vroeg. Vanmorgen hebben we de ruines van Plonnaruwa bekeken. Hier waren overblijfselen te zien van Boedhistische tempels. Sommige Boedhabeelden waren nog erg goed bewaard gebleven. Het was een groot gebied waar dit allemaal te zien was. Erg mooi. Daarna had Wasa een traditionele lunch geregeld. We hadden geen idee waar hij ons naar toe bracht en hij houdt ervan om daar geheimzinnig over te doen. Het leek een woonhuis waar we naar toe gingen, maar binnen bleek het een eethuis te zijn waar op de traditionele manier gekookt werd. Dus op een houtvuur. Die arme vrouwen stonden daar in de hitte te koken. We kregen een soort rieten bord met daarop een lotusblad. Toen besloten we ook met onze handen te eten. We hadden uitzicht over de rijstvelden. Zo geweldig en het eten was heerlijk! Daarna gingen we richting het Minneriyapark om olifanten te spotten. Dat is gelukt! We hebben er wel 100 gezien! Van dichtbij! En oom nog waterbuffels en ooievaars en pelikanen en mariboes. Met andere woorden, het was een geweldige dag!

1. Michel Kronenberg:
    14 juli 2018
    Hebben jullie de handen wel gewassen voor het eten? Verder lijkt het me al een hele mooie reis te zijn. Geniet ervan want het is voorbij voor je het weet.
  2. Ingrid:
    14 juli 2018
    Nu al zin in onze curry party.
  3. Arda:
    16 juli 2018
    Mooi om Sri Lanka zo intens te beleven.